Sunday, July 26, 2009

Monyet ngan Kera


Hmmmm boringnyeee malam ni ... ujan lak tu .. takde ape nak buat .... nak bukak tagged... hmmm.. uncle bukam cite lagi lah malam ni ... boleh gak .. nanti kongsi2 ngan kekawan ...


Teringatlak kisah zaman dulu2.. pasal Monyet ngan Kera ....


Citanya camni .....


Satu pagi ... monyet merayau2 lam utan... bukan cari makan... cuma nak lepaskan nafsu .... hehehe dah lame tak jumpa species monyet betina ni .... lalu merayau2 lah dia mencari kalau2 jumpaa....


Sambil merayau2 tu... terjumpa lak ngan kera .... lalu bertanya laa monyet kat kera ...

"Ko nak kemana tu kera? " ... Si kera ni dari tadi merau2 sendirian terkejut gak bila ditego monyet .... lalu dia menjawab .. "Aku ni ... dah lame tak jumpa kera betina .... nak mencari lah ni .... tau lah kan... laa ni musim mengawannn" ......


"Aku pun same kera.... dari tadi merayau tak jumpa2 lak monyet betina. .... tah mane semuanya pegi".. jawab monyet ... kalau cam tu... jom lah kita jalan same2... mane tau terjumpaa.". lalu mereka berdua pun jalan laa mencari species betina tuk mengawan ....


Lame gak bejalan.. tak jumpa2 .. lalu monyet beri cadangan ..... "aku pikir .. macam ni je lah kera.... aku tak kisah dah jumpa haiwan ape pun.... janji betina.. aku nakk .... dah tak tahan dah ni rasanya ....." kera yang dari tadi ngikut jerr apa kata monyet terus setuju.... " aku ingat macam tu gak ...tak kira dah binatang ape janji betina" ....lalu mereka berpecah ... dan berjanji akan jumpa petang nanti ditempat yang sama .


>>>> minum kopi jantan dulu kejap ,,,,, nak tunggu petang lame gak kan? <<<<


Petang tu .... berjumpa lah mereka ditempat berpecah tadi sebagaimana yang dijanjikan ....Monyet tengok keraa.. termengah2 je .... macam tak cukup nafas lak.... dengan penuh kehairanan... monyet tanya kera... "Ko nape kera.. aku tengok mengahh jerr ni... dapat tak?" tanya monyet pada kera ...


Kera dengan termengah2 menjawab " aku tadi bila pusing2 tadi... terjumpa Zirafah betina ...

ko banyangkan lah ... nak main dengan zirafah .... kejapp aku nak romen.. kena panjat leherr dia nak kiss ... hehe.. kejap2 aku kene turun belakang dia nak main ...tu pasal mengah2 tuuuuu ..."

cite Kera ..... hehehehehe iye jugak kan? ..... tinggi leher zirafah ni kera nak kene panjat kan?


Tetiba kera tengok monyet laagai sedih... badan dia... berlumuran darahh ....dengan penuh kehairana kera bertanya pada monyet ..... "yang ko lak monyet... apasal bedarah seluruh badan ni ..... ape dah jadi ?


Monyet pun cerita lah ... " Aku lak tadi ... merata2 mencari .. tak jumpa2 jugak.. lalu mase nak pusing balim tu .. aku terjumpa landak betina ....jadi aku main ngan landak ..... ko tau lah kan?.. landak.. duri dia cam ne .... mase nak main tu... abiss badan aku tecucuk duri ..."


Hahahahaha... gitu lah isahnya dua ekoq mat gian tadi .... camtu lah kisah hutan rimba dimusim mengawan


No comments:

Post a Comment