Tuesday, May 12, 2009

Kisah di Mahkamah Syariah


Hehehehe.... korang biasa tak gi mahkamah syariah..?... sekali sekala sonok gak tau... tengok gelagat kat sana.....


Konon ade aa satu hari tu.... kawan uncle cite pasal kes di mahkamah syariah ... pasal perceraian ....


Kisahnye camni.....


Bila kes cerai ni dirujuk pada kadi.... so.. kadi pangge aa temuduga pasangan yang nak becerai ni.... kalau boleh diselesaikan tanpa cerai kan?....


Jadi dalam soal siasat tu... kadi pangge laaaa. si isteri yang tuntut cerai tu ..... lalu bertanya kenapa sampai nak bercerai......


Si isteri tadi cite laa pada kadi ..... "Saya ni tuan kadi .... memang dah tak tahan sangat dah ... bayangkan lah.... orang lain.. kalau kalau pun beranak... paling kerap pun setahun sekali ..... tapi saya ni tuan... setiap malam macam beranak...... letihh aaa cam ni ...... asyik setiap malam nakkkkk jerrrr..... sampai saya tak sempat nak berehat langsung .... lagi satu tuan.... anu dia tu besarrr sangat .... tu terasa macam beranakk jerr tuuuuuu ......


Heheheh ..... telus jerrr isteri tu bagitau kan? ... ia laaaaa... dalam kes camni.. kene berterus terang ... tak leh main sorok-sorok kan?... nanti tuan kadi salah tafsirr lakkkk .... kan?


Habis cite isteri tadi... kadi pun pangge laaaa si suami lak.. nak tau dari suami lak camne kan?

jadi tuan kadi tadi pun tanya laaa kat suami lak .... mase tu isteri kat luar aaaa... dia pangge masuk sorang-sorang ... tak nak nanti bertengkar lam bilek dia lak ....


Ha.... Pak Teh .... ni ape pasal ni sampai nak bawak kepada perceraian lak ni? cuba cite sikit....


Pak Teh yang dari tadi menunggu giliran ... terpinga-pinga.. sebenarnya dia masih sayangkan isteri dia.... Eh... sebenarnya tuan.. saya tak nak bercerai.... tapi siteri saya tu... beriya sangat nak bepisah ..... bukan salah saya tuan ..... jawab Pak teh ...


"Itu betul ... isteri awak yang nak bercerai ... macam ni laaa... saya dapat aduan yang awak ni asyik setiap malam nak itu jerrr.... sampai isteri tak leh berehat langsung ... betul ke?"


Itu betul tuan,.... dah isteri saya .. dan saya lak... ye laaa takkan nak cari pasangan lain lak kan?.. nafsu ni kekadang tak leh kontrol.. rasa nak jerrr... itu yang setiap malam saya mintak ... salah ke? " Pak teh buat muka bodo tanya tuan kadi .....


"Hmmm.. ye jugak kan?.. dah isteri awak .... tak salah tu .... haa.... cuma satu lagi perkara " ....Kadi mula terus terang dengan Pak Teh .... Isteri awak ade bagitau .... yang dia tak tahan tu... Anu awak besar sangat ... iye ke? "....


"Haa... yang tu saya tak setuju ....... untuk makluman tuan,..... anu saya... saiz biasa jerrrr... macam orang lain gak ..... cuma yang dia tu .... besar sudu teh jerrrrrrr"...


"Hahahahahahahahaha.... tegelak besar kadi dibuatnye dengan cite Pak Teh yang begitu telus..... hahahahaha .... uncle yang dengar cite tu pun.. rasa nak guling-guling gelak .... hahahahahaha...


Gitu lah kisahnye ....

No comments:

Post a Comment